سامانه اطلاع رسانی اعتکاف
سامانه اطلاع رسانی اعتکاف

سامانه اطلاع رسانی اعتکاف

امام جواد(ع) - ولادت

http://s7.picofile.com/file/8249114326/%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA_%D8%A7%D9%88%D9%84.jpg

امام جواد(ع) - ولادت

 

نوشت اول شعرش به نام حضرت عشق

و باز میکند امشب زبان به مدحت عشق

کسی که شعر خودش را نگفته میداند

که هست از برکات وجود و رحمت عشق

اگرچه قافیه ی شعر دست و پا گیر است

شروع میکند این بار هم به زحمت عشق

منی که مثل همیشه خراب و حیرانم

منی که گرم سرودن شدم به نیت عشق

کسی که آمدنش را خدا تبارک گفت

کسی که آمد و شد منتهای زینت عشق

ترنمات لبش آیه های کوثر بود

و داد خاتمه بر افترا و تهمت عشق

عجیب نیست که مولود بی نظیر رضا

شود برای همیشه امام عصمت عشق

سلام بر گل رویش بگو به قصد برات

نثار این پسر حضرت رضا `صلوات

شکوه بی بدل لطف و مهر و جودی تو

و بانی همه ی خلقت و وجودی تو

گرفته دور و برت را هزار پروانه

چرا که خوبتر از عطر ناب عودی تو

تویی نتیجه ی نذر و توسلات پدر

و ربنای قنوت و دم سجودی تو

ادامه داشت برایش کنایه ی مردم

تو ای سلاله ی زهرا اگر نبودیتو

تو استجابت سبزی به دست های گدا

زلال جاری فیضی شبیه رودی تو

پس از امام حسن سفره های رنگینی

برای مردم بی دست و پا گشودی تو

تو دستگیر همه هستی ای خدای کرم

که هیچ چیز نمی خوای در ازای کرم

منم همیشه مرید درِ تو باب مراد

دوباره قرعه ی فالم به نام تو افتاد

ببخش اینهمه بد کرده ام به جان خودم

نگاه گرم و صمیمی تو به من رو داد

چه قدر حاجت ناگفته را روا کردی!

دم تو گرم و شود خانه ی دلت آباد

چرا هزار مرتبه شکر خدا که سائلم و

کرامت  تو  مرا  در کنار  تو  جا داد

خلاصه این که منم خاکسار این درگاه

مزن به سینه ی من دست رد امام جواد

تمام آبروی من به زیر دین شماست

تمام آرزویم صحن کاظمین شماست

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.